keskiviikko 6. elokuuta 2014

Juoksutehosta

En ole tainnut kovin paljoa tuoda esille sitä, että keväästä lähtien yhden salitreenini loppuun on kuulunut kilometrin soutu ja kilometrin juoksu (tarkoituksena tehdä aina uusi ennätys). Ihan pelkän saliharjoittelun pohjalta en siis ole lähtenyt ulos juoksulenkeille, vaan juoksumattotreeni kerran viikossa ja kävelyt ovat luoneet jonkinlaisen juoksukunnon.

Poskipunaa lenkin jälkeen.

Kaverini katsoi vähän juoksulenkkieni dataa ja totesi, että olen juossut kunnon ylläpitotasolla. Jos haluaisin kuntoni kohenevan, pitäisi tahtia kiristää. Olen nyt sitten laittanut vähän pökköä pesään, ja viiden kilometrin matka on taittunutkin 3-5 minuuttia nopeammin kuin aiemmin. Juoksu ei ole kuitenkaan tuntunut kovinkaan paljon rankemmalta, ja palautuminen on ollut yhtä nopeaa - taisi siis olla ihan paikallaan hieman tsekata vauhtia.

Ylemmän kuvan diagrammit kertovat fiilistelylenkin tehoista, ja alempi kuva esittää tehostetumpaa lenkkiä:

26.7.2014
5 km - 37 min 50 s (244 kcal) 
28.7.2014
5 km - 34 min 30 s (280 kcal)

2 kommenttia:

Neiti X kirjoitti...

Heippa päärynä!
Millä mittailet/merkkailet näitä sun juoksuja ja treenejä muutenkin?

Päärynä kirjoitti...

Nämäkin tiedot tulee suoraan sykemittaristani (Suunto) tietokoneelle. Kun vaan jaksaisi paneutua, saisin vaikka mitä irti mittaristani, mutta en ole kunnolla tutustunut kaikkeen - nuo diagrammit jotenkuten ymmärrän ;)