keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Mukava alku

Viimeisen viikon aikana on tullut liikuttua paljon. Usein runsaan liikkumisen aikana painoni ei ole juurikaan tippunut, joten näin iso alkupudotus tuli yllätyksenä.

72,6 kg (-1 kg) BMI 27,7 (-0,3)
lievä lihavuus

Liikkuminen on nyt kohdillaan. Intoa on, ja koko ajan jaksan paremmin ja paremmin.  Vasta nyt viiden viikon jumppailun jälkeen alkaa tuntumaan, että kehitystä on tapahtunut - alun pienet pyllistykset ovat jo muuttuneet edes jonkinlaisiksi kyykyiksi.

Ruokailuissa sen sijaan on vielä parantamisen varaa. Syön jo melko terveellisesti, mutta makeanhimoon olen ostanut vielä pieniä herkkupaloja. Tällä kertaa suuhun on mennyt kuitenkin vain esimerkiksi kaksi Pätkistä yhden suklaalevyn sijaan. Ruokailujen rytmityksessä ja ruokamäärissä (syön liian vähän) on vielä parantamisen varaa. Ja se VESI! Miten voikaan olla niin vaikeaa juoda vettä? Suurin syy veden juomisen vaikeuteen liittyy tällä hetkellä synnytyksen jälkeisiin vaivoihin, joiden takia en uskalla juoda vettä, jos tiedän lähteväni liikenteeseen. Minulla kun ei ole varsinkaan nyt mikään seurapiirirakko, joten vessan pitäisi olla aina lähettyvillä.

Tulevan viikon tavoitteeni:
pois loputkin herkut
* ruokailujen rytmittäminen
* runsas veden juonti

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hieno pudotus, onnea siitä! :) Mullakin herkkujen vähentäminen on edelleen haasteellista. :( Mikähän siinä on, että niitä tulee syötyä, vaikka on vakaasti päättänyt, että ei syö niitä kuin viikonloppuisin? Mun ongelma oli aiemmin myös tuo liian vähän syöminen. Nyt syön kuitenkin riittävän kokoisia annoksia noin kolmen tunnin välein, mutta silti en meinaa saada pidettyä makeanhimoa kurissa. Taitaa olla vain tottumusta ja heikkoa itsekuria. :(

Heidi

Päärynä kirjoitti...

Itse ainakin huomaan, että halu epäterveellisyyksiin on vähentynyt nyt kun taas jaksan liikkua paremmin. Mietin, että haluanko sen eilisen kivan hikijumpankin tulokset nyt sitten pilata herkuilla. Tosin kuten sanottu, se ei ole vielä täysin poistanut herkuttelua, mutta on ajoittanut sitä huomattavasti :). Aiemmin olin liikkumisesta niin poikki ja harmissani huonosta kunnosta, että siihen väsymykseen ja "masennukseen" tuli sitten syötyä.

Sä olet taas askeleen edellä, kun olet jo saanut ruokarytmin sujumaan - hyvä Heidi!

This Corner of the Earth kirjoitti...

Täällä toinen joka koittaa taas päästä irti herkuista ja kiinni lenkkeilyn makuun :-) Ainakin maanantaista lähtien on taas hyvin sujunut - pääsiäinen ja sen jälkeinen viikko kun oli yhtä herkkubuumia. Josko sitä nyt rällättyä pysyisi vähän terveellisempien valintojen tiellä taas :-)Liikkuminen kyllä auttaa herkkuhimoihin - ainakin mulla loppu mässäys ekaan lenkkiin. Sen jälkeen ei tee mieli herkkuja vaan vettä, salaattia ja kaikkea raikasta! :-)Tsemiä!

Laura kirjoitti...

Moikka Päärynä!
Mitenks tuo unen laita? Väsyneenä hiilihydraattihimot ovat pahimmillaan ainakin mulla ja silloin herkkuja menee helposti yhtään sen enempää ajattelematta asiaa :)Hienosti olet kuitenkin saanut painoa putoamaan, joten jotain teet kuitenkin oikein! :)

Päärynä kirjoitti...

Moi Laura!
Tuntimäärällisesti olen saanut nukuttua vauva-aikana kyllä tarpeeksi, monta kuukautta jo 8-10 tuntia putjeen/yö ja toisinaan päiväunet päälle. Siltihän sitä on toisinaan tosi väsynyt, kun yllättävän rankkaa vauvan perustarpeiden toteuttaminen on. Tunnistan kyllä tuon, että kun on fyysisesti (ja henkisestikin) ihan poikki, niin silloinhan juuri hiilarimätöt hujahtaa sisuksiin. Onneksi tällä hetkellä olo on jo erilainen, joten eiköhän tämä tästä.