tiistai 7. kesäkuuta 2016

Kevään saldo

Alapuolella ovat keväällä tekemäni liikuntamerkinnät. Kelit ja elämäntilanne olivat parhaimmassa balanssissa huhtikuussa, ja silloin tuli liikuttua selvästi eniten. Suurelta osin liikunnasta johtuen oloni oli mitä parhain tuossa kuussa: liikunta toi iloa, hyvää mieltä ja keholle vetreyttä. Toukokuussa tuli otettua takapakkia, mutta ne vähäisetkin liikuntahetket ovat piristäneet.

Aiemmin keväällä asetin tavoitteita elämäntapamuutokselleni. Liikunnan osalta olen liikuntamäärien vaihtelevuudesta huolimatta tyytyväinen: Oma sisäinen liikkujani on taas löytynyt, kuntoni on parantunut ja tiedostan taas kerran liikunnan merkityksen mielenterveydelleni ja kropalleni. Olen onnistunut yhdistämään vauva-arjen ja liikkumisen, eli suurin osa liikkumisestani on tapahtunut lapsen kanssa (vaunulenkit ja ryhmäliikunnat, joihin oli lupa ottaa vauva mukaan makoilemaan jumppapatjalle). Olen löytänyt ilon arjen hyötyliikunnasta ja kokeillut muutamia kadoksissa olleita lajeja.


*****
*****


Ruokailulle asettamani tavoitteet (herkut pois, ruokarytmi, runsas vedenjuonti) sen sijaan eivät ole vielä toteutuneet: ruokahaluni on ollut osin täysin kadoksissa ja ruokailuni ovat todella epäsäännöllisiä, pahimmista herkutteluista olen kuitenkin päässyt. 

Tällä hetkellä painontarkkailu tuntuu turhalta, enkä ole painoasioille antanut ajatustakaan viikkopunnituksia lukuunottamatta - nyt haluan saada terveelliset elämäntavat jokapäiväisiksi, muut asiat tulkoon siinä sivussa. Sen kuitenkin tiedostan, että ylipainoa on ja
olo on monin tavoin raskaampi kuin yli 10 kiloa kevyempänä. Uskon, että oloni keventyy, kunhan perusasiat loksahtavat lopulta kohdalleen.

Näillä eväillä jatketaan elämän parantamista ja siirrytään samalla nauttimaan kesästä!

Ei kommentteja: