lauantai 22. helmikuuta 2014

Isot heikot reidet

Reidethän minulla ovat aika leveät ja ilmeisesti jotakuinkin pelkkää läskiä (ja selluliittia), koska ne eivät ole lainkaan vahvuuteni salin puolella. Varsinkin reiden ojennus koneessa on ollut aina heikkoa. Tuntuu, että vaikka kuinka olen käynyt salilla, tuon laitteen painoja en vaan pysty lisäämään. 


Tällä viikolla Jutan diettiohjelman nuori nainen, jolla ei käsittääkseni ollut minkäänlaista liikuntataustaa, sai lähtötasotestauksessa ojennuskoneessa tulokseksi 18 x 30 kg (myöhemmin n. 25 x 30 kg). Kyseinen tulos oli mielestäni huikea, Jutan ja taulukoiden mielestä ei niinkään. Seuraavana päivänä istutin itseni testimielessä salilla ensimmäisenä kyseiseen laitteeseen, saavutukseni oli vain 10 x 30 kg! Treenivihkokin paljastaa, että olen toisinaan tehnyt viimeisen sarjan 30 kilolla, mutta toistoja on ollut vain 8-10, kun tavoite on ollut 12 - tiukkaa on siis tehnyt :/.

Ihmetellessäni asiaa, huomasin, että en saa oikeaa jalkaani suoristettua täysin yläasentoon edes ilman painoa. Kun teen liikettä, koko paino on ylhäällä ääriasennossa vain toisen jalan varassa, jolloin voimat sitten hyytyvät alta aikayksikön. PT:n kanssa puhuttiinkin viimeksi eri yhteydessä, että minulla taitaa tämä puoli kroppaa olla sellaisessa kokovartalojumissa, että tietyt liikkeet jäävät puolinaisiksi. Olisiko heikon lihaskunnon lisäksi myös tämä syynä huonoon "testitulokseeni"?

2 kommenttia:

Jonneli kirjoitti...

Tuo reidenojennuslaite on minunkin mielestä aika raastava, vaikkakin mielestäni omaan aivan vahvat lihakset jaloissa. Olen itse huomannut, että tekemällä jalkaprässiä olen saanut jalkoihini lisää voimaa niin että tuosta reiden ojennuksestakin on tullut helpompaa verrattuna siihen mitä se joskus oli. Ja mielestäni jalkaprässi on liikkeenäksi paaaaaaljon mielekkäämpi kuin tuo reiden ojennus. Uskon että tekemällä paljon esim. prässiä ja kyykkyä tulee myös reidenojennuksesta pikkuhiljaa helpompaa.:)

Päärynä kirjoitti...

Jalkaprässi onkin paljon kivempi ;). Ei muuta kuin sinnikkäästi sitten jatkan treenaamista (ja venyttelyä), josko kesällä olisi jo eri fiilikset tuossa ojennuskoneessakin.